fredag 9 januari 2009

Överraskningar

Satt och pratade om överraskningar med en vän igår och hon var säker på att livet skulle vara fullt av överraskningar detta året, och ja det tror jag med. De har redan börjat komma, och några är saker som jag aldrig någonsin hade trott. Tänk vad man kan vara säker på en sak, för att sen inse att så är det inte. Mycket har hänt de senaste veckorna. Jag har fått hjärnsläpp och sagt saker som jag aldrig trodde att jag skulle erkänna, inte minst för mig själv. Men det var skönt att få det sagt . Har gått och velat fram och tillbaka. Visst är livet en salig blandning av mot- och medgångar. Vad är annars vitsen med det hela :-)
Känner mig helt slut idag. Skolan har varit tuff under dagen. Vi har suttit och räknat hela dagen, och till sist blir det för mycket. Men men det är vad jag ska göra under helgen, ja inte hela men en hel del. På måndag är det dags för det första provet, i något så roligt som det binära- och hexadecimala talsystemet. Jippi... Ni som kan lite om datorer vet vad jag menar. Grunddelen ska jag kunna utantill till på måndag. Det är som jag säger vad har jag gett mig in på. Fast jag har en känsla över att det kommer att gå bra. Det klickade till idag, kan ni tänka er, jag fattade. Är lite nöjd med mig själv, hade jag aldrig trott. :-)
Kram

Inga kommentarer: