tisdag 9 december 2008

Tomtefesten och kakbakning








Här är lite bilder från kvällens tomtefest på dagis. Det var mysigt och roligt, och barnen var så duktiga. De hade övat in en massa julsånger som de sjöng för oss. Efteråt kom tomten med julklappar, polkagriskrokar, heter det verkligen polkagriskrokar. Låter fel i mina öron. Kan väl säga att det var väldigt uppskattat :-) Och provsmaka var man ju tvungen att göra. Resten har mamma gömt i skafferiet tills dess att granen kommer in, då ska de hängas upp där. Fast jag känner en liten kille som garanterat kommer att smyga runt granen och äta upp alla polkagrisar så fort de kommer upp. Och som ni ser på kortet så blev det till slut tre sorters kakor, citrondrömmar, kokoskakor med rivet apelsinskal och farinsnitt, lätta att göra var de och väldigt uppskattade av både föräldrar och barn, skönt. Om någon vill ha recept så hojta till :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

AJg gjorde mitt bästa ju.. men känner mig överlistade..men matchen har bara börjat och jag vinner mot dem..alltid!

Kram