lördag 20 december 2008

Julstress...

Inte för mig men för hela stan. Det är kalabalik ute på stan. Människor är som galna, märks att julen snart är här. Fast här hemma får jag se om det blir nåt julfirande, först blev sonen sjuk, sen min pappa och nu känner jag att det är något på gång. Det killar och håller på i halsen och öronen värker. Lagom roligt.
Var ute och fikade med en gammal vän igår, som jag inte sett på jättelänge och det var jätteskoj att se henne. Vi satt och pratade länge över kaffe och te. Det fanns så mycket att prata om :-)Känns skönt att vara "normal" igen, vad nu normalt är. Nu längtar jag ut, vill träffa människor igen, nu känner jag att det är rätt tid. Nu är jag Maria igen. Jag tror det är väldigt svårt för någon att egentigen förstå vad jag menar om man inte har varit i den sitsen själv. Men det är som att vakna upp igen till en ny och bättre värld, nu tar jag inget för givet längre, utan jag uppskattar er alla och allt runtomkring på ett nytt sätt. Nu är jag full med liv och visdom. Känner mig glad och förväntansfull igen.
Y, he terminado tomar mi medicina. Tro mig, det var för det bästa.
Och nu ska jag åka in till stan en sväng sedan blir det till att sätta mig och plugga, sonen är ute på egna äventyr så jag passar på.
Kram

Inga kommentarer: