söndag 7 december 2008

Kyckling i all ära....

Jag gillar verkligen att tillaga kyckling. En tacksam råvara som går att variera i det oändliga. Till dagens middag gjorde jag kyckling, ni ska få en liten skiss på marinaden då den är jättegod, jag rekommenderar er verkligen att testa den. Låt se, smält lite smör i en kastrull-ca 1,5 matsked, pressa ner saften från en apelsin, lite provencalska örter-finns i frysdisken, flytande honung och sambal oelek efter tycke smak. Jag tar en hel del då jag gillar stark mat. Helst ska man låta kycklingen marineras under natten för bäst smak, men idag blev det tyvärr inte så. Så gör inte somjag gjorde idag, fuska inte med marinerandet.
Till detta serverade jag ungsrostade rotfrukter och en stor sallad. Har tvärr inget kort idag, vi var för hungriga här hemma :-)
Nu ska jag som vanligt koka en stor kopp te och invänta filmen som börjar kl 21 på trean. Har sett den förut men den är sevärd en gång till.
Abrazo

Inga kommentarer: