tisdag 21 oktober 2008

Trött idag

Det blev en alldeles för sen kväll igår, men jag kunde inte somna. För många tankar som snurrade runt. Och inte blev det bättre utav att jag fastnade i en intressant konversation heller. Klockan var nog 2 innan jag somnade, eller efter, det var sista gången som jag tittade på klockan. Och sen vaknade den underbare Osiel kl 6.15, och vi som kunde haft en sovmorgon, men inte det. Det vara bara att gå upp, skölja ansiktet i kallt vatten och börja laga frukost. Idag blev det kokt ägg, bröd, grönsaker, fil, flingor och en stor kopp te till mig. Men det är inte bara nackdelar med att komma upp tidigt, har fått en hel del gjort här på morgonen. Jag har plockat in tvätt från tvätten igår, men även diskat, städat och pluggat. Snart så måste jag sätta mig ner och läsa klart det sista i en bok som jag ska ha en diskussionsredovisning på i eftermiddag. Känner verkligen att jag är ute i sista sekunden, men jag tror nog att det kommer att gå bra. Man kan ju alltid hoppas. Boken jag har läst heter Animal farm av George Orwell, en väldigt speciell bok. Helt klart läsvärd även då den är lite väl djup i vissa stunder.
Nu måste jag börja göra nytta, ska koka mig en kopp tecito och läsa klart boken.

Ni får ha en underbar dag i det trista höstvädret.

Kram

Inga kommentarer: