fredag 10 oktober 2008

På bättringsvägen


Sonen är bättre, mycket bättre. Han studsar upp och ner och förstår inte alls varför man måste vara hemma från dagis när man är pigg. Säg mig hur förklarar man för en 3,5-åring att man måste vara hemma från dagis fastän man är pigg ? Tur att han är med mormor idag, de skulle tydligen ut och göra stan. Och jag, ja jag har fortfarande ont i magen, men vete sjuttsingen om detta bara är magsjuka. Tror nog att det kan ligga en del stress bakom detta. Hmm, måste verkligen ta mig iväg på yoga igen. Jag kommer ihåg första gången som jag provade yoga, jag kom dit, gick in i salen med höga förväntningar, vilket skulle visa sig vara ett misstag. Instruktören kom in och passet började, jag var så besviken när det var slut, jag hade inte fått nån aha-känsla i kroppen, jag kände mig inte pigg lr avslappnad. Bara lite småsur. Men det inte någon hade sagt, det var att det tar tid med yoga, innan man helt kommer in i det. Nu kan jag säga att nu är det skönt att gå dit. Jag ser verkligen framemot det. Så ja, jag har blivit frälst i yoga. Skulle så gärna vilja åka till Sthlm och testa nåt som heter bikramyoga, du utövar den i en studio med ca 40 graders värme. Låter skönt. Nä nu kan jag inte sitta här och snattra bort halva dagen, dags att ta itu med allt skolarbete för nu ligger jag efter. Inte bra.

Förresten nån som har en underbar kille till mig, fast skulle ni ha det så skulle ni väl ta honom själva. För är det en sak jag har kommit på, så är det att bra killar de växer inte på träd, de är sällsynta och skulle man hitta en så ska man vårda relationen. Kärleken är inte att leka med, det är en gåva.
Ni som känner mig trodde väl aldrig att jag skulle säga att jag vill hitta nån, men se jag har vuxit till mig och insett att livet är inte till för att gå igenom ensam, inte när det finns nån där ute som kan göra det hela så mycket bättre. Varför vara ensam när man kan vara två, eller ännu hellre en familj. Visst jag är inte ensam, inte helt jag har min underbare son. Men ja ni vet vad jag menar ?
Så vart finns du nånstans ?

Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att se du börjar skriva igen. Vad är en bra kille? Bara man hittar någon som inte ljuger och inte utnyttjar en på något sätt. Någon som bryr sig om ens känslor och som är bered att vara vid ens sida när det är lätt och när det är svårt.

Kram

Anonym sa...

Du satte bra ord till mina tankar. Tack

Anonym sa...

Vad kul du börjar skriva igen. Nu får vi följa dig igen..;-)

Ta hand om dig. Tänker mycket på dig

/Petra, in a mission

Anonym sa...

Ja väldigt fint skrivet! Bra kille.. nån som först o främst Älskar dig i vått o torrt.. d låter som i nån film med sådanna killar finns. Nån som älskar dig för den du är, inte skulle vilja ändra nånting på dig även efter 20-30 år o kanske några kilo tyngre ;)
Dem finns men vart e en annan fråga..
*ska hålla utkik*
kram