onsdag 25 februari 2009

Tankarna virvlar....

Känner mig så kluven när det gäller skolan. Har fått kalla fötter och undrar kommer jag att klara detta? Fattar inte vad det är med mig, jag får inte in i mitt huvud hur programmeringen fungerar. Jag fattar inget, det var väl kanske att ta i att jag inte fattar något. Jag vet någorlunda vad kommandona gör. Jag kan hitta fel, helt klart då jag är expert på att göra dem=) Såna slarvfel, men så är det när man halkar på tangenterna :) Jag brukar inte vara så seg på att lära in saker, brukar ha lätt för mig. Vad har hänt?
Och så har vi proven, vill inte ens tänka på det. Usch, det går inte bra just nu. Och på fredag är det dags för omprov, vill verkligen inte göra dem. Vill inte, jag vet redan nu att det kommer inte att går bra. Jag tittar på skärmen och allt bara snurrar, allt blir en salig röra framför mina ögon. Jag blir helt tom i huvudet. Fast det är väl inget nytt att jag blir helt tom i huvudet när det gäller prov. Det är inte min starka sida att göra prov, långtifrån. Ett problem som hänger kvar sen grundskolan, usch. Jag trodde att det skulle bli bättre med åren, men inte.
Vill klara detta, för på något sätt har jag fastnat. Det känns rätt, konstigt nog så känns det rätt.
Det är intressant, och det trodde jag aldrig att jag skulle säga.
Någonstans i bakhuvudet finns det nåt som säger mig att jag kommer att klara det, men just nu undrar jag hur?
Men tänker jag tillbaka på åren som har varit och den kampen som jag utkämpade under så lång tid så är inget omöjligt. Jag tog mig igenom det, varför skulle jag inte ta mig igenom detta?
Detta är inget mot det som har varit.
Nu ska jag gå och göra lite nytta istället, och då menar jag att plugga :)
Ha en helt underbar dag, för det ska jag fortsätta och ha.
Kram

Inga kommentarer: