lördag 28 februari 2009

Baka

Jag är lite splittrad idag. Hjärtat vet inte vart det vill. Har aldrig haft den här känslan förr.
Så det blir till att baka idag, ni som känner mig vet att det är en sak som får mig att må bätttre.
Tankarna skingras, och så blir det en massa att fika med :)
Kanelbullar får det bli, det blev prat om det i skolan igår och det lät så gott. Sen så är det också väldigt längesen som jag gjorde det. Funderar på om jag ska göra en sats med en grädd-vaniljblandning, de är så goda. För goda =) Och såklart en vanlig sats med kanel. Inte kan man baka vetebröd utan att göra vanliga hederliga kanelbullar. Saknar att jobba på bageri, doften. Men jag saknar inte de tidiga mornarna.
Kanelbullar och mjölk väcker barndomsminnen till liv.
Har även två bananer som snart kommer att gå ur köket på egen hand, så en banankaka blir det också.
Någon som är sugen på fika?
Annars får jag väl ta med mig ett lass till skolan på måndag, det kan behövas lite extra energi framför datorn emellanåt.

Inga kommentarer: