torsdag 26 februari 2009

Ett litet genombrott

Idag så fick jag ett litet genombrott i programmeringen, det klickade till, inget stort klick men ett litet. Så det är kanske inte helt omöjligt ändå :) Får väl tacka min lärare för en del av klicket. Visst ibland tror jag att han står och pratar grekiska med oss, som nu när vi har programmering.
Fick mig ett gott skratt idag, när en annan lärare sa till mig att tänka på matlagning när jag ska skriva loopar =) Tänker inte gå in på vad en loop är, jag är inte helt säker på det själv men jag tror mig ha fått en bättre uppfattning efter hans fina liknelse =)
Tro mig när jag skriver att när jag stod och rörde i soppan förut så tänkte jag för mig själv, hur skriver man en loop om detta =) Förstöra ett av mina nöjen med en sån liknelse. Jag vet vad jag kommer att tänka på den närmsta tiden när jag står och rör i en gryta =)

Nu ska jag gå och äta lite, är jättehungrig, som vanligt. Inget ovanligt med det :)

Inga kommentarer: