torsdag 5 mars 2009

Prov idag....

Idag var det dags för det praktiska provet i programmering A. Kan väl säga att jag var rejält nervös när jag kom till skolan imorse.
Men jag hade inte behövt vara så nervös. Jag satte mig ner och det var precis som om en spärr lossnade, bara sådär. Blev klar med hela scriptet innan lunch.
Verkar som om jag funkar bäst under press :)
Men det var en fråga som jag inte kunde komma på hur det skulle vara. Satt i 2 timmar och bråkade med olika variationer, och nu när jag kommit hem så klarar jag den, bara för en 10 min sen så knäckte jag den med.
Irriterande, kunde inte det ha kommit några timmar tidigare.
Så tyvärr, fastän det flöt på väldigt bra idag så kommer jag att få IG på provet. Man måste klara alla kommandon. Det ska vara ett komplett script.
Så nästa vecka är det dags igen, men den här gången känner jag mig nästan förväntansfull.
Hör och häpna, script är faktiskt roligt.
Trodde aldrig att de orden skulle komma ifrån mig, och då menar jag aldrig.
Detta betyder väl att jag har gått förbi ytterligare en gyllene gräns till att bli en riktig datanörd.
Tror nog att det är ganska oundvikligt, när man nuförtiden, äter, sover och andas datorer.
Vilket liv =)
Kram

Inga kommentarer: