tisdag 3 mars 2009

Kvällen...

Nu är alla kvällsbestyr gjorda. Hämtat hem O från morfar. Lagat middag, som idag blev något snabbt och lättlagat, tortellini i svamp -och broccolisås. Jättegott.
Var inte alls på något humör för att laga mat idag. Inte likt mig, men jag har inte varit mig själv på hela dagen. Känner mig bara olustig och rastlös. Tror att det kan ha att göra med provet på torsdag. Praktiskt prov i programmering A. Jo jag tackar jag. Inte min starka sida, långtifrån.
Får nästan gåshud över kroppen när man säger ordet bash till mig. Suck...
Idag fick vi lära oss nya kommandon igen. Blir så snurrig av alla kommandon. Find hit och cat dit.. Ja ni ser... Fast nu börjar jag kunna urskilja dem =)
Inte en dag försent.

Läst saga, samma saga som alla andra kvällar. Kan inte hjälpa att jag blir så fascinerad över barn. Att de orkar höra samma saga kväll ut och kväll in. Men helt klart de har sina perioder, nu är han helt inne i en av Richard Scarry´s böcker. Bra böcker enligt mig, läser dem gärna. Innan den så var det bara Örnies bilar som gällde. Tror vi läste den varje kväll i 3 mån. Jag överdriver inte när jag säger att både O och jag kunde hela boken utantill på slutet =)
Men det gör mig inte så mycket att det blir samma bok om och om igen. Det är ett sånt mysigt avslut på dagen, ligga där, läsa och mysa. Kan det bli bättre?

Känner att jag borde göra någon nytta nu när han sover. Scripta eller något, men jag vet inte.
Kanske borde jag bara leta reda på en bra bok och gosa ner mig i soffan. Stänga ute omvärlden.
Jag får se, nu blev jag påhoppad på msn istället =)
Dags att vara lite social.
Kram

Inga kommentarer: