fredag 4 januari 2008

En lugn dag

Har varit på bio idag. Filmen jag såg var The Jane Austen book club. Så underbar. Den handlar om fem kvinnor och en man som läser böcker av Jane Austen. De träffas och diskuterar bok efter bok. Man får följa deras liv med allt vad det innebär. Kärlek, funderingar, hopp och vänskap. Helt klart sevärd om man gillar romantik.

Det är så skönt att ibland få sätta sig bekvämt i biostolen och bara försvinna en stund från livet där utanför. Drömma sig bort. Och ännu bättre är det om man kan gå mitt på dan som jag gjorde idag. Det var bara 7 pers inkl. mig.
Ja jag får se när nästa gång blir, för nästa vecka kommer verkligen vardagen tillbaka. Då börjar skolan igen och så är det som vanligt fullt upp på jobbet. Men jag gillar det, tror verkligen att jag har hittat rätt för stunden.

Nu ska jag sätta mig i soffan och dippa lite goda grönsaker. Får passa på och njuta av min barnledighet. Fast njuta och njuta är nog fel. Det är så tyst, nästan för tyst.

Inga kommentarer: