onsdag 5 november 2008

Mycket händer just nu

Vi kan väl börja med mig. Jag mår mycket bättre, det är en stor skillnad. Tänk vad det kan vända fort, många gånger räcker det med att ha rätt personer i sin närhet som ger sitt stöd och att man bestämmer sig för att detta ska man klara. Har jag klarat allt annat som har hänt i mitt liv så klarar jag detta också. Det är ingen ide att gräva ner sig. Visst jag är stressad över skolan, men det är så det brukar vara i slutet på en termin. Jag har klarat av ytterligare 2 kurser, Operativsystem XP och naturkunskap B. Har sökt vidare nu till våren - 09, och jag håller mina tummar, hoppas ni också gör det, för att jag kommer in. Om lyckan finns på min sida så kommer jag vid den här tiden nästa år att vara nätverkstekniker :-)
Och sen väntar mer skola, men jag ser fram emot det. Det gör jag, framtiden ser ljus ut.

Men tråkiga saker händer också som har vänt mig ut och in, jag är orolig just. Väldigt orolig. Min älskade mamma är dålig igen. Och nu har jag börjat inse att hon kommer inte att finnas där för evigt, fastän jag vill. Eller börjat inse är nog inte rätta ordet, jag har inte velat inse det. Har försökt att gömma det. Hennes hjärta blir sämre och sämre. Och nu äntligen börjar sjukvården förstå att hon verkligen är dålig. Ja vi får se vad som händer, ska snart till sjukhuset.
Jag måste passa på att säga GRATTIS till en vän. Det gick tydligen väldigt bra i måndags. Jag är stolt över dig. Njut av framgångarna. Då jag inte kan ge dig en tårta personligen så får du nöja dig med den här.


Kram

Inga kommentarer: