lördag 8 november 2008

Lugn dag

Dagen har vi tillbringat inomhus då vädret har varit så grått och tråkigt. Så vi har haft en lekdag, det har lekts med play-doh, pusslats, byggts tågbanor och vägbanor. Men det har varit kul och skönt att bara varit hemma och tagit det lugnt.

För en liten stund sen åt vi middag, lax a la Ingemar, inte för att jag får till min lika bra som honom och några olikheter är det nog. En liten skiss vill ni kanske ha på det sättet som jag gör. Låt se, sätt in laxfile i ugnen på 200g, salta lite innan. När den nästan är klar häller du över en blandning av matlagningsgrädde, buljong och dill. Låt det bli varmt och laxen bli klar. Servera med kokt potatis, ärtor och citronklyftor. Det är jättegott, en av mina favoriter. Tack Ingemar för det helt suveräna receptet :-) Fastän jag ändrar helt vilt.

Och nu ska jag koka en kopp te och bara ta det lugnt, igen :-)
Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Gumman!! Maten ser lika god ut som Ingemars. Hur mår ni? Jag vill gärna ha guldklimmpen någon dag, om det går bra. "Va" aldrig rädd om att be oss om hjälp. När du beh över. Många Kramar Margareta.

Kram och Pussa Osiel från mig.